Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 04. évf., Különszám 1-2. sz., 2019/december (pdf)
Date
2019-12-01Metadata
Show full item recordAbstract
Kedves Olvasónk! Nagy örömmel ajánljuk a figyelmébe új számunkat! A 2016-os indulásunkkor eltervezettek szerint haladva, a szakmai érdeklődés érezhető erősödése mellett érkeztünk el a IV. évfolyam utolsó számához. A lektoraink gyors munkájának és szerzőink aktivitásának köszönhetően jelen számunk 7 érdekes tanulmánnyal jelenik meg. Az első 5 tanulmány a turizmusmarketing innovatív területeivel, és aktuális kérdéseivel foglalkozik. A változatos témák taglalását az „Influencer marketing a turizmusban” cikkel kezdjük meg. (Szerzők: Kovács András - Lőrincz Attila - Papp Vanda - Veres István).
Az utóbbi években több hazai műhely is vizsgálja a generációk eltérő fogyasztói szokásait. Ebbe a sorba illik bele a „Motivált utazók, inspiráció és élménykeresők - avagy az Y generáció utazási szokásainak elemzése” című tanulmány. (Szerzők: Formádi Katalin - Petykó Csilla - Szalók Csilla - Jusztin Márta - Holczerné Szentirmai Ágnes). Szintén a turizmusmarketing egyik újdonságával foglalkozik az „Utazom és mesélek - Az utazók (e)WOM szerepe a Balatonnál” című munka. (Szerzői: Sulyok Judit - Hiezl Kitti). Azt gondoljuk, nyugodtan kijelenthetjük, hogy hiánypótló munka a „Netnográfia alkalmazása a turizmuskutatásban” című tanulmány, amely egy innovatív technológia alkalmazási lehetőségeibe enged bepillantást. (Szerzők: Szücs Krisztián - Lázár Erika- Nagy Ákos). Az édes semmittevésnek vége? Tehetnénk fel a kérdést a hazai lakosság utazási szokásait vizsgálva. A választ „A hazai lakosság utazási motivációjának és szokásainak elemzése az aktív turizmus és a fizikai aktivitás tekintetében” cikk adja meg. (Szerzők: Csapó János-Gonda Tibor) A mostani számunkból sem maradhatnak ki a turisztikai termékfejlesztés kérdésköréhez is kapcsolódó írások. A „Marketingtevékenység és Márkavizsgálat egy tematikus turisztikai útvonal, a Kleine Historische Städte mintáján” című cikk egy ausztriai kulturális turisztikai tematikus út működését elemzi. (Szerző: Wilhelm Kata). A számunkat a „Gyógyítanak, de milyen áron? Fenntarthatóság a magyar gyógyszállodákban”című tanulmánnyal zárjuk. (Szerző: Strack Flórián)
Folyóiratunk az idei második szám óta (így jelen számunk is) egyaránt megjelenik online és nyomtatott verzióban is. A nyomtatott verzióból kérésre (korlátozott mennyiségben) postán is tudunk küldeni példányokat az érdeklődő kutatóknak és oktatóknak. A szerkesztőbizottságunk nevében köszönjük a TVT iránti megtisztelő érdeklődését: Gonda Tibor, főszerkesztő és Aubert Antal, a szerkesztőbizottság elnöke