A szociális kompetencia komponenseinek vizsgálata az iskolával való elégedettség tükrében. Kérdőíves vizsgálat egy hazai kisváros 7. 9. 11. évfolyamaiban, a szülők és a pedagógusok körében a 2012-2013-as évben.
Elérhetővé téve ekkor | 2016-05-20T17:00:19Z |
Szerző | Gelencsérné Bakó Márta MTMTID: 10021370 |
Webcím | https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/14588 |
Az értekezés nyelve | Magyar |
Az értekezés címe az értekezés nyelvén | A szociális kompetencia komponenseinek vizsgálata az iskolával való elégedettség tükrében. Kérdőíves vizsgálat egy hazai kisváros 7. 9. 11. évfolyamaiban, a szülők és a pedagógusok körében a 2012-2013-as évben. |
Az értekezés címe angolul | Investigation of the Components of Social Competency Related to theSatisfaction with the School Questionnaire Survey in the Years 7, 9, 11 of A Domestic Small Town, Among Parents and Pedagogues in the School-year 2012–2013 |
Absztrakt az értekezés nyelvén | Kutatómunkám alapvető célja a különböző tanulói korosztályok (7., 9., 11. évfolyam), továbbá a szülők és a gyerekeket tanító pedagógusok iskolai vélekedésével kapcsolatban iskolai elégedettségük megismerése, a szocializációval kapcsolatos objektív és szubjektív összetevők összefüggésének feltárása, vizsgálata. Jelentős volt annak a kérdésnek a megválaszolása, amely az iskolai elégedettség és a szociális kompetenciával összefüggő attitűd, tulajdonságok és az iskolai léttel összefüggő összetevők kapcsolatát, erősségét, vizsgálta a tanulók, a szülők és a pedagógusok körében. A kutatás fókuszált a tanulók kortárscsoporttal és a pedagógusokkal való kapcsolatára, továbbá a pedagógusok iskolai elégedettsége és az iskola fejlesztőmunkája közötti kapcsolatok feltárására. A tanulók és a szülők részéről a jövőkép megválaszolása is a vizsgálat tárgyát képezte. Ezzel összefüggésben a kutatás választ keresett arra, hogy mindez hozzá járul-e a sikeres iskolai élethez, az iskolai elégedettség érzéséhez, az iskolai „jól-lét”-hez. A kutatási eredmények tükrében a következőkben bemutatásra kerülnek a kutatói kérdésekre – először a zárt, majd a nyílt kérdésekre – és a hipotézisekre megfogalmazott válaszok. |
Kulcsszó (Magyar) | diák-diák iskolai elégedettség és jól-lét érzés iskolával való elégedettség (tanulók szociális kompetencia összetevői szülők tanár-diák kapcsolat tanulók |
Kulcsszó (Angol) | components of social competence parents and pedagogues) school satisfaction and feeling of well-being student-student teacher-student relationship The school satisfaction (pupils |
Egyetem | Pécsi Tudományegyetem |
Doktori iskola | BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola |
Témavezető | Bálint Ágnes |