dc.description | A programcsomag az alapozó pedagógiai és pszichológiai tanulmányokra építve két féléven keresztül, 30-30 óraban, szemináriumi keretek között hivatott elősegíteni a tanári mesterségre való felkeszülest. A szerzők a programcsomagokat megelőzo fejezetekben foglaljak össze koncepciójuk lenyegét. A program alapelvei elméleti és gyakorlati tudás integratív kezelése, a hallgatok alkotó részvetele a munkafolyamatokban, stb. kiváloan célozzak meg a tanarképzesben jelenlevő problémák kezeléset. Módszereiben a tevekenykedtető és közvetlen tapasztalat-szerzést biztositó eljárásokra, illetve azokat segitő technikákra épitenek.
A feladatok önálló gondolkodásra, cselekvésre, a tapasztalatok előhivasara, kutatásra, a meglevő ismeretek alkalmazására késztetnek. Mindemellett megvalosításuk feltételezi az együttműködést.A feladatok nagyfokú tudatossága, komplexitása remekül segíti az összefüggő egyéni szakmai gyakorlathoz kapcsolódó további önállo tevékenységek átgondolását és megtervezéset. | |