Modern oktatási módszerek a sebészeti alapkészségek oktatásában
Abstract
Az NPT módszerrel kapcsolatos kutatásunk célja a közeli kortársoktatás hatékonyságának
vizsgálata alapvető sebészeti készségek oktatásakor. Fő hipotézisünk volt, hogy a kortársoktató
a kurzus oktatásába szignifikánsan javítja a hallgatók vizsgaeredményeit. Alhipotézisünk volt,
hogy az NPT alkalmazása javítja a hallgatók összesített elégedettségét a kurzussal
kapcsolatban.
A távoktatás hatékonyságának vizsgálata során az alapvető sebészeti ismeretek oktatását
elemeztük. Célom volt, hogy objektív módszertan segítségével vizsgáljam a sebészeti
alapkészségekhez kapcsolódó távoktatás hatékonyságát. Feltételeztük, hogy egy online
tanfolyam megfelelő képzési eszközökkel ugyanolyan hatékony lehet, mint egy „normál”
személyes kurzus az alapvető sebészeti ismeretek területén.
5
A kutatómunka eredményei potenciálisan hozzájárulhatnak mind az online, mind a távoktatás
feltörekvő területéhez, amely elsősorban a gyakorlati képzések és gyakorlati ismeretek terén
jelentenek komoly kihívást az egészségügyi szakemberek képzésében. A bemutatott módszer
és a következtetések további kutatásokat kívánnak inspirálni az orvosképzés területén, ezért
remélhetőleg további készségalapú kurzusokat is megvizsgálnak digitális környezetben.