dc.description.abstract | Szerző: Kéri Katalin | Cím: Andrés, María del Mar del Pozo (comisaria gen., 2019): Madrid, ciudad educadora 1898/1938. Memoria de la Escuela Publica. Ensayos en tomo a una exposición [(Ayuntamiento de Madrid, Oficina de Derechos Humanos y Memoria, Madrid, 466 p.) - Book Reviews] | Tér és Társadalom (ISSN 0237-7683), 34. évf., 2020/2. sz., 151-154. o. | Licenc: CC-BY-NC-ND 4.0 | DOI 10.17649/TET.34.2.3225 | WoS Number: WOS:000536728100007 --- Napjainkban sokszor látjuk és használjuk a „tanuló város” kifejezést. Nevelés- és várostörténeti szempontból legalább ennyire jelentős szókapcsolat a nemzetközi szakirodalomban a „nevelő város” is (educating city, la ciudad educadora, Bildungsstadt stb.), hiszen a város a szó szoros és átvitt értelmében is a benne élők szocializációjának sokrétű színtere. Nemrég ért véget Madridban az a jelentős kiállítás, amely a spanyol főváros 1898-1938 közötti történetéről megőrzött számos, leginkább képi forrás segítségével mutatta be a korabeli madridi nevelés legfontosabb (színtereit, az alsófokú iskolákra koncentrálva. Az utolsó gyarmati területeit 1898-ban elveszítő Spanyolország a századfordulón a megújulás időszakába lépett, ennek fontos eleme volt az oktatásügy, az iskolák támogatása. A kiállításhoz jeles spanyol és külföldi szerzők közreműködésével kétnyelvű, spanyol és angol szövegekkel szerkesztett tanulmánykötet készült. A könyv méltán tarthat figyelmet a hazai olvasók érdeklődésére is, hiszen mintát nyújt a nevelés, a tanulás szempontjából fontos városi, iskolai terek sokszempontú elemzéséhez. | hu |