• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Doktori disszertációk
    • ETK Egészségtudományi Doktori Iskola
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Doktori disszertációk
    • ETK Egészségtudományi Doktori Iskola
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A biológiaoktatás szerepe az egészségfejlesztésben középiskolai biológiatanárok és egyetemi hallgatók kérdőíves felmérései alapján

    Thumbnail
    View/Open
    Disszertáció (2.866Mb)
    Tézisek (hun) (757.1Kb)
    Tézisek (eng) (817.9Kb)
    Date
    2020-07-10
    Author
    Végh Veronika
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    A kutatás célja a biológiaoktatás egészségtani vonatkozásainak tanulmányozása volt abból a szempontból, hogy a biológiatanárok attitűdjei milyen mértékben befolyásolják az óráikon megjelenő egészségtani tartalmakat, valamint az átadott tudás hogyan befolyásolja a hallgatók egészségmagatartását. Ezt a komplex összefüggéshalmazt három minta bevonásával vizsgáltuk, leendő és gyakorló biológiatanárok, valamint egyetemi hallgatók segítségével. A tanárok mintáján talált főbb eredményeink alapján arra következtethettünk, hogy a gyakorló biológiatanárok egészségértéke magasabb, mint a leendő biológiatanároké, valamint nagyobb hangsúlyt fektetnek az óráikon a betegségek felismerésére. Eredményeink azt is mutatták, hogy a leendő biológiatanárok a gyakorló tanároknál fontosabbnak ítélik meg a gyakorlatokat. A gyakorló tanároknál inkább a tantárgyhoz szorosabban kötődő, testi egészséggel kapcsolatos anyagrészek feldolgozása élvez prioritást az egészségtani tartalmak oktatása során, míg a leendő tanároknál magas prioritást élvez az egészség lelki és szociális komponense is. Az egyetemi hallgatók mintája azt mutatta, hogy az egészségtani tartalmak ismeretéből nem lehet egyértelműen bejósolni az egészségmagatartási mutatókat. Ajánlást tettünk olyan cselekvési tervek és programok egészségfejlesztésbe történő bevonására, melyek hosszabb távúak és segítenek az oktatás hatására kialakuló tudást integrálni a diákok mindennapjaiba, valamint támogatni a preventív egészségmagatartást.
    URI
    http://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23602
    Collections
    • ETK Egészségtudományi Doktori Iskola [155]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV