Show simple item record

Elérhetővé téve ekkor2019-12-17T13:55:39Z
Szerző Lukovszki Lívia
MTMTID:
10021540
Webcímhttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23338
Az értekezés nyelveMagyar
Az értekezés címe az értekezés nyelvénSikeres vállalkozó vagy sikeres személyiség? A vállalkozói jellemvonások vizsgálata a külső tényezők tükrében
Absztrakt az értekezés nyelvénAz elmúlt két évtizedben világszerte nagymértékben megnövekedett az érdeklődés a kisvállalatok irányába. Számos tanulmány alátámasztotta, hogy a kisvállalatok fontos gazdasági és társadalmi szerepet töltenek be (Schumpeter 1934, Wennekers és Thurik 1999, Acs és szerzőtársai 1999, Rauch és Frese 2000, Szerb és szerzőtársai 2004, Acs és szerzőtársai 2009), az új munkahelyek teremtésén (Drucker 1985, Bednazik 2000, Cooper 1998, Dennis 1997, Acs–Audretsch 1993), az innováción keresztül (Acs–Audretsch 1988, Audretsch 1995, Rothwell–Dodgson 1995, Arrow 1983, Acs 2002) a társadalmi és területi egyenlőtlenségek kiegyensúlyozásáig (Szerb 2000). A kisvállalati szektor az elmúlt évtizedekben tapasztalható fejlődésének következtében egyre inkább előtérbe kerül a kérdés: vajon mitől lesz sikeres a vállalkozás? Mivel magyarázható, hogy az egyik vállalkozás évtizedeken keresztül sikeresen működik, míg egy másik hónapok alatt csődbe jut? Nyilvánvaló, hogy a sikerben számos tényező játszik fontos szerepet. A rendelkezésre álló erőforrások és a gazdasági, társadalmi, politikai környezeti tényezők mellett fontos szerepet tölt be a vállalkozó személye, vagyis az, hogy milyen karakterisztikákkal, jellemvonásokkal rendelkezik az illető.
EgyetemPécsi Tudományegyetem
Doktori iskolaKTK Gazdálkodástani Doktori Iskola
TémavezetőSzerb László


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record