Show simple item record

Elérhetővé téve ekkor2019-07-03T06:32:28Z
Szerző Németh Péter
MTMTID:
10021543
Webcímhttp://pea.lib.pte.hu:8080/handle/pea/23129
Az értekezés nyelveMagyar
Az értekezés címe az értekezés nyelvénFérfi vásárlói generációk élelmiszervásárlási helyszínekről hozott döntései
Absztrakt az értekezés nyelvénA férfiak vásárlási magatartásáról napjainkban egyre több adatot, információt érhetünk el, kutatások, tudományos cikkek egyre népszerűbb fókusza. Annak ellenére, hogy a férfi vásárlókról szóló publikációk száma növekszik, még mindig nem ismerjük eléggé ezt a szegmenst, hiszen nem ismerjük pontosan vásárlási motivációit, preferenciáit, jellemző vásárlási helyszíneit, kevés információval rendelkezünk általános üzletválasztási szempontjairól. Doktori disszertációmban ezzel a szegmenssel foglalkozom, vásárlási magatartásuk értelmezéséhez néhány fontos szempontot bevonva.Jelen fejezet célja dolgozatom fókuszának bemutatása, vizsgálódásaim felvezetése,a témával kapcsolatos korábbi kutatómunkáim összegzése. Az 1. ábrán láthatóak a témával kapcsolatos kutatómunkám időszakaszai és módszerei. Korábbi kutatásaim sorántöbbféle nézőpontból és többféle módszerrel közelítettem ezt a szegmenst, koncentrálva a férfiak és nők magatartása között meglévő vélt vagy valós különbözőségekre. Az előzmények, mind az irodalomelemzés, mind a primer kutatások a férfi fogyasztói szegmens általános megismerését célozták. Az előzményekés a probléma közelítésénekszakaszában célzott szakirodalmiáttekintést végeztem, valamint értelmeztem a hivatkozott szegmenstkülönböző szempontok alapján új férfi fogyasztói csoportok főbb megállapítása érzékelhető, hogy a fogyasztás terén egymástól eltérő férfi fogyasztói szegmenseket lehet azonosítani. Internethasználat a férfiak valamivel aktívabb internethasználók, mint a nők, de ez az online tevékenység jellegétől is függ. Időfelhasználás-életszervezés: Időmérleg vizsgálatok alapján megállapítható, hogy a férfiak tevékenységszerkezete az utóbbi évtizedekben átalakult. A vásárlásra szánt időben növekedés figyelhető meg. Energiaforrásokkal kapcsolatos attitűdök a férfiak általában magasabb arányban ismerik a különböző energiaforrásokat, ennek alapján a férfiakkülönböző csoportjai azonosíthatóak. Munkakeresés és munkavállalás a munkavállalás, munkakeresés területén is tapasztalhatóak eltérések a nemek között, például a hivatkozott kutatás szerint a férfiak átlagosan kevesebb helyen próbálkoznak munkakeresés során. Vásárlási szituációk és helyszínek a vásárlási magatartásban és a helyszínválasztásban meglévő nemi különbségek vizsgálata.
EgyetemPécsi Tudományegyetem
Doktori iskolaKTK Gazdálkodástani Doktori Iskola
TémavezetőTörőcsik Mária


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record