Férfi vásárlói generációk élelmiszervásárlási helyszínekről hozott döntései
Abstract
A férfiak vásárlási magatartásáról napjainkban egyre több adatot, információt érhetünk el, kutatások, tudományos cikkek egyre népszerűbb fókusza. Annak ellenére, hogy a férfi vásárlókról szóló publikációk száma növekszik, még mindig nem ismerjük eléggé ezt a szegmenst, hiszen nem ismerjük pontosan vásárlási motivációit, preferenciáit, jellemző vásárlási helyszíneit, kevés információval rendelkezünk általános üzletválasztási szempontjairól. Doktori disszertációmban ezzel a szegmenssel foglalkozom, vásárlási magatartásuk értelmezéséhez néhány fontos szempontot bevonva.Jelen fejezet célja dolgozatom fókuszának bemutatása, vizsgálódásaim felvezetése,a témával kapcsolatos korábbi kutatómunkáim összegzése. Az 1. ábrán láthatóak a témával kapcsolatos kutatómunkám időszakaszai és módszerei. Korábbi kutatásaim sorántöbbféle nézőpontból és többféle módszerrel közelítettem ezt a szegmenst, koncentrálva a férfiak és nők magatartása között meglévő vélt vagy valós különbözőségekre. Az előzmények, mind az irodalomelemzés, mind a primer kutatások a férfi fogyasztói szegmens általános megismerését célozták. Az előzményekés a probléma közelítésénekszakaszában célzott szakirodalmiáttekintést végeztem, valamint értelmeztem a hivatkozott szegmenstkülönböző szempontok alapján új férfi fogyasztói csoportok főbb megállapítása érzékelhető, hogy a fogyasztás terén egymástól eltérő férfi fogyasztói szegmenseket lehet azonosítani. Internethasználat a férfiak valamivel aktívabb internethasználók, mint a nők, de ez az online tevékenység jellegétől is függ. Időfelhasználás-életszervezés: Időmérleg vizsgálatok alapján megállapítható, hogy a férfiak tevékenységszerkezete az utóbbi évtizedekben átalakult. A vásárlásra szánt időben növekedés figyelhető meg. Energiaforrásokkal kapcsolatos attitűdök a férfiak általában magasabb arányban ismerik a különböző energiaforrásokat, ennek alapján a férfiakkülönböző csoportjai azonosíthatóak. Munkakeresés és munkavállalás a munkavállalás, munkakeresés területén is tapasztalhatóak eltérések a nemek között, például a hivatkozott kutatás szerint a férfiak átlagosan kevesebb helyen próbálkoznak munkakeresés során. Vásárlási szituációk és helyszínek a vásárlási magatartásban és a helyszínválasztásban meglévő nemi különbségek vizsgálata.