Oktatási fordulat a kortárs képzőművészetben és a művészetoktatásban
Elérhetővé téve ekkor | 2019-03-11T14:02:07Z |
Szerző | Lázár Eszter MTMTID: 10021345 |
Webcím | https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/18329 |
Az értekezés nyelve | Magyar |
Az értekezés címe az értekezés nyelvén | Oktatási fordulat a kortárs képzőművészetben és a művészetoktatásban |
Az értekezés címe angolul | Educational turn in contemporary art and art education |
Absztrakt az értekezés nyelvén | A disszertáció egy kortárs művészeti terminusból, az oktatási fordulatból indul ki, amely a tanítás, a tudásátadás helyszíneivel, módszereivel, formáival, valamint ezek intézményes és intézményen kívüli alternatív lehetőségeivel foglalkozik, és az 1990-es évek második felében megjelenő művészeti, kurátori és intézményi gyakorlatokra vonatkozik. A disszertáció a kortárs művészeti intézményben és a művészetoktatásban bekövetkezett változásokat egyaránt vizsgálja, és arra kérdez rá, hogy hogyan, és miért változtak a művészetoktatás specifikumai, valamint, hogy milyen analógiákat állíthatunk fel a művészetoktatás különböző nemzetközi és lokális átalakulásai, és a kortárs művészet intézményes gyakorlatainak „fordulatai” között. A művészetoktatási intézményben (a kutatás a felsőoktatási területre vonatkozik) a hallgatói szerepvállalást az oktatási fordulat új megközelítéseként, kortárs művészeti reflexiók segítségével mutatom be. Esettanulmányom a Magyar Képzőművészeti Főiskola (ma Magyar Képzőművészeti Egyetem) 1990-es években lezajlott diákforradalma. |
Kulcsszó (Magyar) | hallgatói szerepvállalás intézménykritika Magyar Képzőművészeti Egyetem művészeti és kurátori gyakorlat művészetoktatási modell oktatási fordulat |
Kulcsszó (Angol) | art educational modell artistic and curatorial practice educational turn Hungarian University of Fine Arts institutional critique student engagement |
Egyetem | Pécsi Tudományegyetem |
Doktori iskola | BTK Irodalomtudományi Doktori Iskola |
Témavezető | Wessely Anna |