dc.contributor.editor | Varga, Aranka | hu |
dc.creator | Varga, Aranka | |
dc.creator | Forray R., Katalin | |
dc.creator | Meleg, Csilla | |
dc.creator | Bigazzi, Sára | |
dc.creator | Kozma, Tamás | |
dc.creator | Boreczky, Ágnes | |
dc.creator | Pusztai, Gabriella | |
dc.creator | Torgyik, Judit | |
dc.creator | Fehérvári, Anikó | |
dc.creator | V. Gönczi, Ibolya | |
dc.creator | Huszár, Ágnes | |
dc.creator | Lannert, Judit | |
dc.date.accessioned | 2016-10-13T08:34:41Z | |
dc.date.available | 2016-10-13T08:34:41Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | mtmtid 2942160 | hu |
dc.identifier.other | http://mek.oszk.hu/14500/14566/14566.pdf | |
dc.identifier.uri | https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/15560 | |
dc.description.abstract | A nevelésszociológia „az a szakszociológia, amely a különböző
társadalmi közösségeket szocializáció közben mint a nevelés
alanyait, illetve tárgyait vizsgálja. A nevelésszociológia fogalmának
meghatározására – sem tárgyát, sem feladatait illetően
– nem alakult ki egységes vélemény. Ezért nevelésszociológiáról
– vagy az egyes részletkérdéseiről – szóló feldolgozásokban
a legkülönfélébb értelmezési lehetőségek fordulnak elő” –
Kozma Tamás, az első magyar nyelvű nevelésszociológiai kötet
szerzője ekként mutatja be a tudományterületet az MTA Pedagógiai
Bizottság Nevelésszociológiai Albizottság alakuló ülésén.
A több kiadást megért kötet máig megalapozza azokat a
tanulmányokat, amelyek a nevelés és oktatás intézményeit és
folyamatait a nevelésszociológia szemléletével közelítik meg.
Kötetünk tanulmányai jól példázzák e megközelítési és
elemzési mód sokféleségét, egyúttal szemléletének meghatározó
vonásait. A tudományterület kiemelkedő művelőinek
írásai alapos áttekintést nyújtanak a nevelésszociológia történetéről,
kapcsolódásáról a neveléstudományhoz és a szociológiához,
és azokról a jelenleg is izgalmas kérdésekről, amelyek
a politika formálását és eredményességét érintik. | hu |
dc.language.iso | hu | hu |
dc.publisher | Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium | hu |
dc.subject | nevelésszociológia | hu |
dc.subject | szociális reprezentáció | hu |
dc.subject | oktatási rendszer | hu |
dc.subject | tőkeelméletek | hu |
dc.subject | multikulturalizmus | hu |
dc.subject | társadalmi mobilitás | hu |
dc.subject | gyermekvédelem | hu |
dc.subject | esélyegyenlőség | hu |
dc.subject | iskolai szocializáció | hu |
dc.subject | közoktatás | hu |
dc.title | A nevelésszociológia alapjai | hu |
dc.type | könyv | hu |
dc.contributor.department | Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar | hu |
dc.identifier.doi | http://doi.org/10.15170/BTK.2015.00001 | |
dc.identifier.doi | http://doi.org/10.15170/BTK.2015.00002 | |
dc.identifier.doi | http://doi.org/10.15170/BTK.2015.00003 | |
dc.identifier.doi | http://doi.org/10.15170/BTK.2015.00004 | |