BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola
Browse by
Recent Submissions
-
A szociálpedagógia lehetőségei a szegregátumok fejlesztésében: A területi egyenlőtlenségek csökkentésének célzott programja és ennek tapasztalatai az ágazati (oktatási és szociális) együttműködések tükrében három település példáján keresztül
([2023])A társadalmi egyenlőtlenségek kérdése a mai magyar társadalom egyik kiemelt problémájaként jelenik meg. A rendszerváltozást követően mind a területi különbségek, mind a társadalmi egyenlőtlenségek erősödtek, az oktatási ... -
A második világháború (1939-1945) és a háborús körülmények hatása a Baranya vármegyei gimnáziumok életére
([2023])A kutatás középpontjában a két világháború közti Baranya vármegyében megtalálható négy pécsi, valamint egy mohácsi gimnázium második világháborús (1939-1945) története áll. Ez Pécs kapcsán egy felekezeti fenntartású ... -
A Mindenki Másképp Intelligens (MIMI) óvodai nevelési módszer bevezetésének lehetősége
([2023])A gyermekek intézményi nevelésének, oktatásának – a jelenleg hatályos 2011. évi CXC. törvény értelmében kötelező – első, leghangsúlyosabb és legmeghatározóbb helyszíne az óvodai nevelés. A köznevelési színtéren töltött ... -
A javítóintézetek kialakulásának és fejlődésének társadalmi-történeti háttere, helyzete napjainkban a javítóintézeti pedagógusok aspektusából, különös tekintettel a Budapesti Javítóintézetre
([2023])A nevelés és a társadalom szorosan összefonódnak, hiszen minden társadalom számára létkérdés, hogy a felnövekvő új generációk, képesek lesznek-e elsajátítani az együttélés szabályait és normakövető, hasznos tagjaivá ... -
Biblioterápiás szemlélet lehetőségei a közoktatásban projektmódszerrel: Preventív, nőitéma-fókuszú traumamegelőző program a közoktatásban
([2023])Disszertációmban egy olyan gender- és emberiméltóság alapú projekt kidolgozását tűztem ki célul, amely lehetőséget biztosít a középiskola keretein belül – főként a magyarórákon – társadalmi problémák feldolgozására ... -
A természettudományok és a környezetismeret tantárgy iránti attitűd vizsgálata a tanító szakos hallgatók körében
([2023])Neveléstudományi kutatásom fókuszában a tanító szakos hallgatók természettudományokhoz való viszonyulása áll. A témát multidiszciplináris megközelítésben, az egyes diszciplínák kapcsolódásainak aspektusaiból is vizsgálom. ... -
Pedagógusok viszonyulása a (tanórai) mobileszközhasználathoz. Empirikus kutatás felső tagozaton tanító tanárok körében Mobileszközök az oktatásban, az elmélet és a gyakorlat közötti kapcsolat erősítése
([2023])Kutatásommal elsősorban a pedagógusoknak szeretnék iránymutatást nyújtani, valamint a téma szempontjából releváns szakirodalom áttekintésével az elméleti hátteret erősíteni, egységbe rendezni, valamint úgy vélem, hogy a ... -
Angol nyelvkönyvek nevelési potenciálja - B1 és B2 szintű angol nyelvkönyvi szövegek tartalmának több dimenziós összehasonlító elemzése
([2022])A tankönyvek tartalma komoly szerepet játszik egy-egy generáció tudatformálásában. „A tankönyv az emberi történelem és kultúra összefüggő képét mutatja, az emberiség által kumulált és pedagógiai szempontok alapján ... -
Megalapozott szakmaválasztás segítése. Speciális szakiskolás fiatalok esélyteremtése a munkaerőpiacon.
([2018])A rendszerváltást (1989) követő időszakban a versenyképesség bevezetésével, a piacgazdaság kialakulásával versengés, illetve alapos minőségi válogatás lépett fel a munkaerőpiacon, amely jelentős mértékben megnehezítette a ...