Show simple item record

Elérhetővé téve ekkor2020-11-13T12:10:28Z
Szerző Kovács Péter
MTMTID:
10063794
Webcímhttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23692
Az értekezés nyelveMagyar
Az értekezés címe az értekezés nyelvénMULTIKULTURALIZMUS ÉS ÉPÍTÉSZET - A kultúrák közti párbeszéd terei
Az értekezés címe angolulMULTICULTURALISM AND ARCHITECTURE - Spaces of intercultural dialogue
Absztrakt az értekezés nyelvénEddigi szakmai pályám folyamán, melyből az előző négy évet párhuzamosan töltöttem doktorandusz hallgatóként a Breuer Marcell Doktori Iskolában és Pelényi Margit építész műtermében, számos olyan hatás és élmény ért, mely arra ösztönzött: értekezésemet arról írjam, hogy az épített terek hogyan befolyásolják a mi, eltérő kulturális hátterű, hovatartozású emberek viszonyát egymáshoz. E némileg absztraktnak ható kérdésfelvetés számtalan hétköznapi vetülettel rendelkezik, melyeket egy sokszínű közegben dolgozó építész nemcsak megtapasztal, hanem egyes feladatok esetében tudatosan megfigyelni, átgondolni, hasznosítani is indíttatik. Ezen élmények sorát gazdagítják az itt tárgyalt mestermunkáim: az Ambédkar Iskola kollégiuma Miskolcon, Cserdi község bölcsődéje és a NEST szakrális tere Orfűn. Építészirodai tevékenységem során a két előbb említett munkán kívül is gyakran nyílt lehetőségem hátrányos helyzetű, roma közösségek számára tervezni, Pelényi Margit ilyen irányú kapcsolatainak köszönhetően. Az Ambédkar Iskola vezetőségével, tanári karával szinte folyamatos kapcsolatot ápol az iroda, Cserdibe pedig mintegy nyolc pályázati vázlattervet készítettünk. Megtapasztalhattam, hogy az építészet nemcsak fizikai teret biztosít a közösségek együttéléséhez, hanem maga a tervezés folyamata és az építészeti diskurzus is színterei e közösségek közötti párbeszédnek. Értekezésemben e vetület mentén szeretnék írni az építészetről – tehát nem csak az épületekről -, mint a kultúrák közti párbeszéd tereiről.
Kulcsszó (Magyar)Bölcsőde Cserdi
Dr. Ambédkar Iskola
párbeszéd
sokszínűség
tervezés
Kulcsszó (Angol)creche Cserdi
design
dialogue
diversity
Dr. Ambédkar school
EgyetemPécsi Tudományegyetem
Doktori iskolaMIK Breuer Marcell Doktori Iskola
TémavezetőKósa Balázs
Molnár Tamás


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record