Show simple item record

Elérhetővé téve ekkor2019-07-10T11:43:31Z
Szerző Pálfi Andrea
MTMTID:
10035418
Webcímhttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23136
Az értekezés nyelveMagyar
Az értekezés címe az értekezés nyelvénA menedzsment szervezettel rendelkező turisztikai desztinációk jellemzői Magyarországon
Az értekezés címe angolulCharacteristics of tourism destinations with tourism destination management organizations in Hungary
Absztrakt az értekezés nyelvénDisszertációmban a hazai turizmus egy folyamatosan változásban lévő területével, a turizmusirányítás és menedzsment témakörével foglalkozom, kiemelten az ún. turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezetekkel és azok működésével, tevékenységével. Napjainkban jellemző, hogy az egyes szolgáltatók, attrakciók és turisztikai szereplők nem önállóan jelennek meg a turisztikai piacon, hanem valamilyen szerveződésben (TDM szervezet, klaszter, tematikus út), vagy kezdeményezéssel (pl. Balatoni Gasztrotérkép) közösen, akár a desztinációk szintjén, egy egységben is képviseltetik magukat, egyre inkább online is. Ehhez a globálisan kiépíthető jelenléthez elengedhetetlen a lokális és a térségi összefogás. Éppen ezért – többek között – az online marketingben kiemelt szerepet játszhatnak a TDM szervezetek, amelyek tevékenységükkel összefogják a desztinációk turizmusban érintett szereplőit, hogy így kínálatukat egy versenyképesebb egységként a turisztikai piacra vigyék, a megfelelő időben, a megfelelő célszegmenseknek, a megfelelőcsatornákon keresztül, mind a valós és mind a virtuális térben egyaránt. A hosszú távú tervezés során és a sikeres piaci jelenléthez természetesen nemcsak az egyes online, offline eszközök működésével és a trendekkel, hanem az egyes desztinációk turisztikai, turizmusföldrajzi jellemzőivel is tisztában kell lenni. Dolgozatomban vizsgáltam a magyarországi TDM szervezettel rendelkező desztinációkat turizmusföldrajzi szempontok figyelembevételével, a kereslet és a kínálat oldaláról.
Kulcsszó (Magyar)desztináció
marketing
TDM
turizmus
vidék
Kulcsszó (Angol)destination
marketing
TDM
tourism
village
EgyetemPécsi Tudományegyetem
Doktori iskolaTTK Földtudományok Doktori Iskola
TémavezetőAubert Antal


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record