Search
Now showing items 1-10 of 11
Exploring L2 teachers’ knowledge of their impact: Working towards a theoretical model based on pre-service and in-service L2 teachers’ reflective-narrative accounts
(2020-06-09)
The research in this dissertation is exploratory in nature: it aims to explore the underlying
knowledge that L2 teachers rely on when engaged in and reflecting upon L2 learningteaching
as an inherently relational activity, ...
Lesz egy kóla! Magyar nyelvű kéréstípusok és -stratégiák mozibüfés diskurzusok korpuszában
(2020-12-01)
Jelen nyelvészeti pragmatikai dolgozat fő témája a kérés beszédaktusa. A kérés kifejezése egy igen gyakori kommunikációs jelenség, mely legalább két alany részvételét kívánja meg az adott társalgásban: a beszélőét és a ...
Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions
(2022-10-11)
This thesis reports on research whose aim is to explore the possibilities of multimodal literacy development in higher education L2 contexts. Our meaning-making practices have always relied on a variety of modes such as ...
Exploring the Language Socialization of Study Abroad Medical Students in Hungary
(2022-04-05)
In the present study, I explore the identity construction of study abroad medical students at the
University of Pécs Medical School through the coding and qualitative content analysis of
written accounts and interview ...
Kulturális és részvételi politikák egy magyar Harry Potter-rajongói közösségben
(2022-07-12)
A dolgozat középpontjában a részvételi kultúrával összefüggő rajongói gyakorlatok állnak. Napjainkban az olyan, fiataloknak készült young adult-alkotások, mint amilyen a Harry Potter, megfelelő kiindulópontként szolgálhatnak ...
Terek, szerepek, határok - Tizenévesek médiahasználata és a médiaműveltség fejlesztése a késő modernitásban
(2022-04-05)
Az értekezés a 10-18 év közötti magyar fiatalok médiahasználatára és médiaműveltségük fejlesztésének aktuális jellemzőire fókuszál. A vizsgált korosztály médiafogyasztási sajátosságait és tartalomelőállítási gyakorlatait ...
Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei
(2023-04-25)
Értekezésemben arra kerestem választ, hogy a hazai szakirodalmak milyen mértékben foglalkoznak a hátrányos helyzetű tanulók olvasási motívumainak (olvasásnak tulajdonított érték, az olvasási célok, az olvasási attitűd, az ...
A Longitudinal Study on the Interaction between Secondary-school Students’ Language Aptitude, Musical Aptitude and English Language Development
(2023-02-21)
Cognitive and affective variables are key factors in foreign language learning. In this longitudinal research I aimed to explore how and to what extent language aptitude, music aptitude, motivation, and engaging tasks ...
Posztantropocentrikus múzeumok? Elmélkedés az európai etnológiai múzeomok lehetséges jövőiről
(2023-02-21)
Disszertációm az európai etnológiai múzeumok lehetséges jövőivel foglalkozik a 2020-as évtől globálisan tapasztalható és kulmináló társadalmi, gazdasági és környezeti válság tükrében. Miközben az európai múzeumok környezete ...