Browsing BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 77-96 of 96
-
MOTIVÁLATLANOK, VAGY ROSSZUL MOTIVÁLUNK? A tanulási motiváció vizsgálata a 9-11. évfolyamra járó szakképző iskolások körében
(2022-04-05)A társadalmi fejlődés központi kérdése, hogy a felnövekvő generáció megismerje az előző nemzedékek által felhalmozott tudást, tapasztalatot, mert ez adja az alapját a további fejlődésnek. A 20. század második felétől az ... -
Női fogvatartottak oktatás-nevelés szempontú egyéni és intézményi profiljának rendszerszintű vizsgálata az eredményes reintegráció érdekében
(2022-02-01)Az általános kép a büntetés-végrehajtás ismeretlen világáról szélsőségek között mozog, inkább sztereotipizált, mint reális. Egy zárt rendszer működésének elemzése speciális feladatok elé állítja a kutatót, a téma ... -
Óvoda és kisebbségi gyerekek. Óvodapedagógus hallgatók és gyakorló óvodapedagógusok Magyarországon és Írországban.
(2019-06-25)Minden olyan tanulást, amely révén a bekövetkező viselkedésváltozás társas kölcsönhatások, szociális interakciók következtében alakul ki, szociális tanulásnak nevezünk. A szociális tanulás folyamatában ... -
Pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérése különös tekintettel a szakmai és női identitás kimunkáltságára-2009-2017 között, hazai mintán végzett kvantitatív vizsgálat
(2022-07-12)Az aktív pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérésére fókuszálva vizsgálja az egyéni és a szakmai identitást, keresi az összefüggést a szakmai és a női identitás megléte, kimunkáltsága és a mentálhigiénés állapot ... -
Pedagógusok viszonyulása a (tanórai) mobileszközhasználathoz. Empirikus kutatás felső tagozaton tanító tanárok körében Mobileszközök az oktatásban, az elmélet és a gyakorlat közötti kapcsolat erősítése
(2023-04-25)Kutatásommal elsősorban a pedagógusoknak szeretnék iránymutatást nyújtani, valamint a téma szempontjából releváns szakirodalom áttekintésével az elméleti hátteret erősíteni, egységbe rendezni, valamint úgy vélem, hogy a ... -
Tartalmi szabályozók vizsgálata a Positive Education modell alapján a hazai közoktatás egy szegmensében
(2021-06-01)A kutatásban öt intézményben, elemzési egységenként (összesen 21 darab) történt feltáró elemzés. Az elemzésben a MAXQDA segítségével kinyert kódok tartalmi egységeit tartalmazó Word dokumentum terjedelme 266 oldal (részletesen ... -
Társas jól-létmegteremtése gyermekközösségekben archaikus élményekkel. Pedagógiai kísérlet a Kökénydombi Vénusz lelőhelyének térségében
(2019-06-25)Hogyan érezhetjük jól magunkat, mitől vagyunk boldogok, hogyan lehetünk elégedettek az életünkkel? Emberré válásunk óta kísérnek bennünket ezek a kérdések, s válaszainkat sokszínű kultúránk őrzi. Termékenységet ... -
The Kodály Concept of Music Education and its Reception in the United States - A Comparative Empirical Study of Selected Music Didactic Content of Hungarian and American Teaching Materials for Kodály-Based Elementary School Music Instruction
(2022-10-11)Kodály Zoltán zenenevelési koncepcióját 2017-ben az UNESCO a szellemi világörökség részévé nyilvánította. Kodály koncepciójának különleges jelentősége annak kettős funkciójában rejlik, egyfelől "a népi kultúra ... -
Úszásoktatás térben és időben - Az úszásoktatás megjelenése és kiteljesedése a magyar köznevelésben
(2021-04-06)A doktori disszertációt több szálon vezettük, amely során áttekintettük az úszás mejelenését és elterjedését, fogalomkörének változásait, Magyarország fürdőkultúrájának történetét; az uszodai létesítmények alakulását és ...