Browsing BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 48-67 of 96
-
Az értelmi fogyatékos gyermekről és felnőttről alkotott mentális kép alakulása – az elzáró, gyógyító és fejlesztő intézményrendszer tükrében – a kezdetektől a 19. század végéig
(2017-06-06)A disszertáció alapját képező kutatás fő témája az értelmi fogyatékos gyermekről és felnőttről alkotott társadalmi meghatározottságú mentális kép, az „értelmifogyatékosság-kép” története. A gyermekkor- és mentalitástörténeti ... -
Bevezetés az iskolai demokratikus állampolgári nevelés integrációs problémáinak diszkurzív vizsgálatába
(2020-02-11)Ahhoz a roppant szerencsés nemzedékhez tartozom, amely békében nőtt fel, felnőtt fejjel élhette meg a Kádár-rendszer végét, majd a rendszerváltás illúzióját, most pedig egy kicsit távolabbról szemlélve ... -
Biblioterápiás szemlélet lehetőségei a közoktatásban projektmódszerrel: Preventív, nőitéma-fókuszú traumamegelőző program a közoktatásban
(2023-04-25)Disszertációmban egy olyan gender- és emberiméltóság alapú projekt kidolgozását tűztem ki célul, amely lehetőséget biztosít a középiskola keretein belül – főként a magyarórákon – társadalmi problémák feldolgozására ... -
Cigány gyerekek integrációja az oktatáspolitikai döntések tükrében
(2021-07-20)A katolikus egyház oktatásával kapcsolatos szakirodalmakat olvasva láthatjuk, hogy a katolikus egyház az oktatásban betöltött évszázados múltja során, általában a jobb társadalmi státuszú családok gyermekeinek nevelését ... -
CIGÁNY KÖZÖSSÉGEK A VAJDASÁGBAN, Két vajdasági településen élő roma közösség iskolázottságának, foglalkoztatottságának vizsgálata és összehasonlító elemzése
(2021-07-20)A leíró jellegű disszertációm témája egy olyan négyéves intenzív kutatói munkát ölel fel, amely Vajdaságban bár minden bizonnyal érdekli az embereket, mégis élesen elzárkóznak tőle. Feltehetően egyetlen nép történelmét ... -
Cigány mesék szerepe a szociális tanulásban
(2009-05-12) -
Cigány, roma fiatalok életútja. Egy iskolán kívüli esélynövelő tanoda-típusú program tagjainak vizsgálata
(2019-10-15)In general there are not many information about those Roma students’ lives, who despite of the earlier trends choose secondary school in the middle of the 1990’s. In the families of these Roma students secondary ... -
Egy ókori tanuláselmélet interpretációja a kommunikációs technológiákhoz történő adaptivitás tükrében
(2020-02-11)After completing my graduate studies in History at the Faculty of Humanities at the University of Pécsin 2010, I explored how portfolio can be used as a method of development in history learning and teaching in response ... -
Enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegennyelv-tanulási motivációja az eltérő tantervű általános iskolák 8. osztályában
(2020-04-21)A 21. században az idegennyelv-tudás szerepe jelentősen felértékelődött. 1988-ban az Európai Közösség oktatási miniszterei megállapodtak abban, hogy az európai polgárrá válás kulcstényezője az idegen nyelvek elsajátítása. ... -
Erőforrások vizsgálata a gimnáziumi tanulók egészségének fejlesztésében (középpontban az iskolavédőnői ellátás erőforrás szerepének felmérése - a tanulók kvantitatív és az iskolavédőnők kvalitatív megkérdezésével)
(2020-07-10)Az egészségmutatók alapján jelentős a hátrányunk az egészségügyi ellátással elkerülhető és a népegészségügyi beavatkozásokkal megelőzhető megbetegedések és halálozások tekintetében. A 2016-ban készült hazai Egészségjelentés ...