Search
Now showing items 1-8 of 8
English Language Learners’ Socially Constructed Motives and Interactional Moves: an Exploratory Study
(2017-01-24)
This qualitative study explores the potential for task-based language teaching (TBLT) in a
particular English language teaching (ELT) context by investigating the beliefs of a group of
learners about ELT and foreign ...
Blending is Trending: Applying Blended Learning to Meet EFL Students’ Language Needs in Listening and Speaking Skills Development
(2017-06-06)
The dissertation aims to establish a solution for university-level listening and speaking
skill development courses that is compatible with students’ expectation of e-learning
and the developing international trends. ...
Teachers’ and Students’ Perceptions of Language Learning Autonomy and Its Implications in the Classroom: A Case Study of English and German Teachers and their 9th Grade Students
(2017-05-02)
The present study explored English as a second language (EFL) and German as a foreign language (GFL) teachers’ and learners’ beliefs and classroom practices concerning learner autonomy at a secondary comprehensive school. ...
Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában
(2017-10-03)
A frazeologizmusokkal a nyelvtudomány művelőinek sokasága foglalkozik, azonban azoknak a kutatási eredményeknek a köre, amelyek az egyes szaknyelvekre vonatkoznak meglehetősen szűk.
A disszertáció célja volt elméletileg ...
A Longitudinal Study on EFL Students' Speaking Development in Three Lower Primary Groups
(2017-05-02)
Magyarországon az általános iskolák egyre korábban kezdődő angol nyelvi programokat ajánlanak a tanulóknak, folyamatos vita övezi a korai nyelvoktatás hatékonyságának kérdését. A nézetkülönbségek ellenére a szakértők ...