Browsing BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 101-120 of 160
-
Kommunikációs poliszémia és fogalmi széttartás: a kommunikáció és társszavainak értelmi mintázata az ezredforduló magyar írásos köznyelvében
(2011-10-04)A kommunikáció – magyar nyelvi közegben mindenesetre – egy adott időszak hívószava, „forró szava” (hot word, hot phrase), amelynek előfordulási gyakorisága messze túlmutat a jól körülhatárolható meghatározások területén. ... -
Kulturális és részvételi politikák egy magyar Harry Potter-rajongói közösségben
(2022-07-12)A dolgozat középpontjában a részvételi kultúrával összefüggő rajongói gyakorlatok állnak. Napjainkban az olyan, fiataloknak készült young adult-alkotások, mint amilyen a Harry Potter, megfelelő kiindulópontként szolgálhatnak ... -
Lesz egy kóla! Magyar nyelvű kéréstípusok és -stratégiák mozibüfés diskurzusok korpuszában
(2020-12-01)Jelen nyelvészeti pragmatikai dolgozat fő témája a kérés beszédaktusa. A kérés kifejezése egy igen gyakori kommunikációs jelenség, mely legalább két alany részvételét kívánja meg az adott társalgásban: a beszélőét és a ... -
Magyarul tanulók köztes nyelvére vonatkozó megfigyelések észt forrásnyelvi környezetben – különös tekintettel a határozottság kifejezésére a magyarban
(2018-06-05)Jövőre lesz száz éve annak, hogy Észtország elnyerte függetlenségét. Nemsokára pedig annak is száz éve lesz, hogy először érkezett magyart mint idegen nyelvet oktató kiküldött lektor Észtországba. Mint a nyolcadik hivatalosan ... -
Mémektől az írásbeliségig: A kulturális kód
(2008-06-24) -
Migráns gyermekek nyelvi integrációja a magyar közoktatásban (Esettanulmány: egy afgán testvérpár egy budapesti iskolában)
(2019-04-09)A disszertáció témája a Magyarországra érkező, nemzetközi védelem alatt álló iskolaköteles gyermekek iskolai integrációjának vizsgálata az esettanulmány tudományos műfaján keresztül. Az esettanulmány egy afgán ... -
Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions
(2022-10-11)This thesis reports on research whose aim is to explore the possibilities of multimodal literacy development in higher education L2 contexts. Our meaning-making practices have always relied on a variety of modes such as ... -
Múzeum és kiállítás: Az újrarajzolás terei
(2011-01-25)