BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola: Recent submissions
Now showing items 26-45 of 160
-
Exploring Advanced English Learners’ Multilingual Identity Construction from Multiple Perspectives
(2019-04-09)In my doctoral dissertation I explore advanced English learners’ multilingual identity construction from various perspectives synthetizing two traditions: research into L2 learners’ identity construction and traditional ... -
"It's my gem in my life": A Multiple Case Study of Japanese Students’ Study Abroad Experiences in Hungary
(2019-06-25)This multiple case study explores the complexity of sojourn, more precisely, how two Japanese students benefited from a study abroad (SA) experience in Hungary. It aims to understand the processes, the gains and the ... -
Magyarul tanulók köztes nyelvére vonatkozó megfigyelések észt forrásnyelvi környezetben – különös tekintettel a határozottság kifejezésére a magyarban
(2018-06-05)Jövőre lesz száz éve annak, hogy Észtország elnyerte függetlenségét. Nemsokára pedig annak is száz éve lesz, hogy először érkezett magyart mint idegen nyelvet oktató kiküldött lektor Észtországba. Mint a nyolcadik hivatalosan ... -
Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában
(2017-10-03)A frazeologizmusokkal a nyelvtudomány művelőinek sokasága foglalkozik, azonban azoknak a kutatási eredményeknek a köre, amelyek az egyes szaknyelvekre vonatkoznak meglehetősen szűk. A disszertáció célja volt elméletileg ... -
Teachers’ and Students’ Perceptions of Language Learning Autonomy and Its Implications in the Classroom: A Case Study of English and German Teachers and their 9th Grade Students
(2017-05-02)The present study explored English as a second language (EFL) and German as a foreign language (GFL) teachers’ and learners’ beliefs and classroom practices concerning learner autonomy at a secondary comprehensive school. ... -
A Longitudinal Study on EFL Students' Speaking Development in Three Lower Primary Groups
(2017-05-02)Magyarországon az általános iskolák egyre korábban kezdődő angol nyelvi programokat ajánlanak a tanulóknak, folyamatos vita övezi a korai nyelvoktatás hatékonyságának kérdését. A nézetkülönbségek ellenére a szakértők ... -
Portugál nyelvpolitikai kérdés(ek): „Rend és Haladás”?
(2017-01-24) -
A német árnyaló partikulák fordítási lehetőségei
(2009-12-08) -
Antropológiai tárgyelmélet
(2012-10-09)