Browsing BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 131-150 of 160
-
Portugál nyelvpolitikai kérdés(ek): „Rend és Haladás”?
(2017-01-24) -
Posztantropocentrikus múzeumok? Elmélkedés az európai etnológiai múzeomok lehetséges jövőiről
(2023-02-21)Disszertációm az európai etnológiai múzeumok lehetséges jövőivel foglalkozik a 2020-as évtől globálisan tapasztalható és kulmináló társadalmi, gazdasági és környezeti válság tükrében. Miközben az európai múzeumok környezete ... -
Sajtó és nyelv. Egyenlő sajtónyelv?
(2008-06-24) -
Studies in the Development of Translation Competence
(2009-03-24) -
Teachers’ and Students’ Perceptions of Language Learning Autonomy and Its Implications in the Classroom: A Case Study of English and German Teachers and their 9th Grade Students
(2017-05-02)The present study explored English as a second language (EFL) and German as a foreign language (GFL) teachers’ and learners’ beliefs and classroom practices concerning learner autonomy at a secondary comprehensive school. ... -
Terek, szerepek, határok - Tizenévesek médiahasználata és a médiaműveltség fejlesztése a késő modernitásban
(2022-04-05)Az értekezés a 10-18 év közötti magyar fiatalok médiahasználatára és médiaműveltségük fejlesztésének aktuális jellemzőire fókuszál. A vizsgált korosztály médiafogyasztási sajátosságait és tartalomelőállítási gyakorlatait ... -
Tettek, szavak, szabályok. Formulaszerűség és interakciós rutinok küszöbszintű magyar mint idegen nyelvi tanulók beszélt nyelvi szövegeiben
(2016-06-07)Az értekezésben bemutatott kevert metódusú, korpuszinformált kutatás elsődleges célja, hogy – a magyar mint idegen nyelv tanulásának-tanításának szempontjait szem előtt tartva – feltárja, miként jellemezhetőek és ... -
“That Was the Start of an Academic Career” - a Mixed-methodology Corpus-based Study of TEFL Theses and Portfolios
([2022])This dissertation explores ESP and academic writing and examines the Hungarian context in a mixed-methodology approach investigating the process of writing TEFL theses and portfolios submitted at the University of Pécs. ... -
The Washback of Language Exams on Classroom Practice in Hungary in a Complex Dynamic System Framework
(2019-01-22)The present study investigated how the washback of different language exams and various other factors shape the classroom practice of language teachers at the secondary level of public education in Hungary. To find answers ...