Show simple item record

dc.contributor.authorMéreg, Martinhu
dc.contributor.authorPálmai, Dórahu
dc.date.accessioned2021-02-28T10:36:01Z
dc.date.available2021-02-28T10:36:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifiermtmtid 31895758
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23884
dc.description.abstractSzerző: Méreg Martin; Pálmai Dóra | Cím: Virtuális múzeumpedagógiai foglalkozások a PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont történeti gyűjteményeiben [DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021-07] | Megjelenési adatok: In: Kéri Katalin (szerk.): Digitális és online lehetőségek, jó gyakorlatok a tanári munkában és a neveléstudományi kutatásokban : Osztatlan tanár szakos hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak. PTE BTK Neveléstudományi Intézet – „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2021. [ISBN (pdf) 978-963-429-639-3 ; DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021; Teljes kötet: https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23851] 98-110. o. --- A PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont keretében működő Történeti Gyűjtemények Osztálya több gyűjtemény kezelését látja el egyszerre: az egyetemi könyvtár régi könyves állományának gondozása mellett a Pécsi Egyetemtörténeti Gyűjteményt is működteti. Mindkét gyűjtemény esetében fontos szempont, hogy értékeit akár kutathatóság, akár kiállítások formájában hozzáférhetővé tegyük a nagyközönség számára. A hozzáférés hagyományos formái azonban napjainkban a közönség változó kultúrafogyasztási szokásai, a technikai fejlődés, a partnerintézmények igényei vagy éppen világjárványok hatására alapvetően alakulnak át. A változások legnagyobb tanulsága, hogy kiállításainknak, gyűjteményeinknek nem elég fizikai értelemben nyitva lenni, hanem a hozzáférés biztosításán túl magunknak kell a lehetőségeket keresnünk közönségünk megszólítására. Mindezen tényezők egyértelműen a könyvtári és múzeumi szféra digitalizálásának irányába mutatnak. Jelen tanulmány ezért a virtuális tartalomszolgáltatás fejlesztésének lehetőségeit tárgyalja múzeumpedagógiai programkínálatunk átalakításának példáján keresztül. A következőkben esettanulmány jelleggel fogjuk bemutatni foglalkozásaink felépítését, pedagógiai vonatkozásait, a virtuális forma előnyeit és hátrányait, valamint az első visszajelzéseket.hu
dc.language.isohunhu
dc.publisherPécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet és „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskolahu
dc.subjectmúzeumpedagógiai foglalkozáshu
dc.subjectmúzeumpedagógiahu
dc.subjectNeveléstudományi Doktori Iskolahu
dc.titleVirtuális múzeumpedagógiai foglalkozások a PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont történeti gyűjteményeibenhu
dc.typekönyvfejezethu
dc.identifier.doi10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021-07


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record